18 јун 2024

Online Teacher Community

 Britanski savet u Srbiji, u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, realizovao je, od novembra do marta,  besplatnu obuku zainteresovanih nastavnika engleskog jezika osnovnih i srednjih škola. 

Tokom obuke, nastavnici su se upoznali sa različitim temama (ishodi učenja, jezik u učionici, procene i ocenjivanje učenja, inkluzivno učenje), razmenjivali ideje i diskutovali sa drugim nastavnicima na forumu i redovno ažurirali dnevnik za samorefleksiju.

Bila je ovo prilika da se nastavnici povežu sa drugim kolegama, uključe u diskusije na vebinarima, te pridruže posebnim interesnim grupama.

Obuka je akreditovana na 24 sata i nalazi se na Listi programa od javnog interesa koje rešenjem odobrava ministar pod nazivom Kontinuirano stručno usavršavanje nastavnika engleskog jezika kroz Onlajn zajednicu nastavnika (Online Teacher Community).

15 јун 2024

Mentori mentorima 2024.

ZUOV raspisuje 2. nagradni konkurs „Mentori mentorima - primeri dobrih rešenja za praksu“, čiji je cilj razvijanje i promovisanje kulture širenja znanja i veština potrebnih za kvalitetan mentorski rad.

Nagradni konkurs namenjen je svim nastavnicima i stručnim saradnicima osnovnih i srednjih škola.

Radovi mogu da budu adaptirani domaći zadaci polaznika obuke za mentore ili novi radovi učesnika koji jesu ili nisu pohađali obuku. 

Rok za podnošenje radova putem onlajn obrasca je 25. avgust 2024. godine. 

Baza radova sa prošlogodišnjeg konkursa nalazi se na zvaličnoj stranici ZUOV-a.

12 јун 2024

Ogledni čas latinskog jezika

U cilju osposobljavanja učenika da se služe različitim izvorima (rečnicima i digitalnim medijima) i da znanje stečeno na časovima latinskog jezika koriste u savladavanju izazova drugih stranih jezika, održan je ugledni čas sa učenicima prvog razreda Zašto učimo latinski jezik iako ga zovemo mrtvim.  

Uz pomoć profesorki stranih jezika, Aleksandre Borovac (engleski jezik), Marijane Iličin (italijanski jezik) i Biljane Repašić (nemački jezik), učenici su u rečnicima stranih reči tragali za rečima koje su poreklom latinske, predstavljali ih i formirali tabelu latinskih reči u drugim jezicima. Na taj način je postignuta zanimljiva međupredmetna saradnja.

Maja Radlović, profesor italijanskog i latinskog jezika 

prilog i fotografije preuzeti sa sajta Gimnazije „Dušan Vasiljev“

30 мај 2024

TALE Fast Forward

 Dve grupe učenika VIII razreda Osnovne škole „Sveti Sava” posetile su u utorak, 28. maja, kikindski Narodni muzej i učestvovale u radionicama na engleskom jeziku Teach Art Learn English (TALE).

Pre posete, obe grupe su imale pripremne aktivnosti u školi. Učenici su razgovarali o muzejima, da li vole da ih posećuju ili ne, šta bi oni izložili kada bi imali muzej, istakli pravila ponašanja u muzeju, a odgledali su i prezentaciju kikindskog Muzeja i video koji pokazuje kako se ne treba ponašati u muzeju. Takođe su pogađali značenje pojedinih reči na  engleskom koje će im trebati tokom posete.

Muzejski edukatori su organizovali obilazak stalne postavke na engleskom jeziku, a potom su učenike podelili u pet grupa, po temama. Učenici su išli od jedne do druge prostorije i popunjavali radne listove, odgonetali zagonetke o izloženim eksponatima i osobama na portretima, rešavali ukrštene reči, zamišljali, crtali, dizajnirali, a kasnije su pokazali svoje kreativne ideje ostalima i izneli mišljenje o radionici. 

Većini se radionica svidela, nekoliko učenika je popunilo i dva radna lista, dok je bilo i onih, u manjem broju, koji su se žalili na tekstualni deo radnog lista koji je trebalo pročitati, kao i na zahtev da se odgovori zapišu.

Po povratku u školu, učenici su proverili koliko poznaju lokalno kulturno nasleđe kroz onlajn igru, a svoje utiske o poseti podelili su sa učesnicima međunarodnog projekta Inspiring Museums.

tekst i foto: Dragana Videnov

24 мај 2024

Harmonična učionica

 U četvrtak, 23. maja 2024. godine, održan je poslednji vebinar Klett društva za razvoj obrazovanja u okviru onlajn Obrazovne akademije na kome je Ljiljana Kovačević upoznala prisutne sa principima psihoterapijskih postupaka koji mogu pomoći u radu sa učenicima problematičnog ponašanja.

 
Onlajn tribina „Primena osnovnih principa psihoterapijskih koncepata u učionici” akreditovana je pod kodom 1173 i svi učesnici su dobili Uverenje o prisustvu.

23 мај 2024

Teachers' Digital Competence 2

 Od 8. aprila do 15. maja 2024. Evropska platforma za školsko obrazovanje organizovala je besplatni masovni otvoreni onlajn kurs na engleskom jeziku Harnessing digital resources for effective teaching (Korišćenje digitalnih resursa za efikasnu nastavu) koji je imao za cilj da pomogne nastavnicima da pronađu resurse i prilagode ih svojim potrebama, stilu podučavanja i učenicima, istovremeno poštujući autorska prava.

Od polaznika se očekivalo da se upoznaju sa sadržajem tri oblasti: Pretraživanje i odabir, Kreiranje i modifikacija i Upravljanje i zaštita, da urade dva obavezna zadatka, te pregledaju radove troje kolega iz različitih država, oslanjajući se na rubrike, i daju konstruktivni komentar.

Svi polaznici koji su uspešno završili onlajn kurs dobili su elektronski Sertifikat sa 20 sati stručnog usavršavanja.

10 мај 2024

Dobrobit dece i mladih u digitalnom svetu

 U četvrtak, 9. maja, održana je tribina „Dobrobit dece i mladih u digitalnom svetu” na kojoj je Dobrinka Kuzmanović govorila o izazovima digitalnog sveta, o tome kako mlađe generacije koriste internet, te o digitalnoj pismenosti, osvrnula se na rezultate istraživanja i dala nekoliko saveta kako zaštititi decu i mlade.


Onlajn tribinu sa kodom 1172 akreditovalo je Klett društvo za razvoj obrazovanja i svi učesnici su dobili Uverenje o prisustvu.