26 фебруар 2022

Global Teachers' Festival 2022

Dvonedeljni onlajn festival u organizaciji Macmillan Education-a okupio je od 14. do 25. februara veliki broj edukatora i stručnjaka iz celog sveta oko različitih tema: veštine 21. veka, saradničko učenje, onlajn motivacija, samopouzdanje, ili rešavanje problema. Bila je ovo prilika da se razmene korisne ideje i saveti.



Učesnici su dobili e-uverenja o prisustvu vebinarima, kao i prezentacije i pristup pojedinim elektronskim udžbenicima.

24 фебруар 2022

Active Learning

Evropska mreža škola (European Schoolnet Academy) je od 17. januara do 23. februara 2022. organizovala besplatni masovni otvoreni onlajn kurs na engleskom jeziku Active Learning and Innovative Teaching in Flexible Learning Spaces koji je imao za cilj da obuči nastavnike kako da transformišu svoju učionicu u inovativno okruženje u kome će učenik biti u centru pažnje i imati priliku da aktivno uči. 

Od polaznika se očekivalo da se upoznaju sa sadržajem tri oblasti (Aktivno učenje, Dinamične učionice i Učenje van učionice), Novigado onlajn alatom za izradu scenarija za učenje, i da u zadatom roku urade kvizove, predaju svoj scenario za učenje, te pregledaju radove troje kolega iz različitih država.

Svi polaznici koji su uspešno završili onlajn kurs dobili su elektronski Sertifikat sa 16 sati stručnog usavršavanja.

GOI 2022

Young people (up to 25 years old) are invited to take part in the essay contest organised by the GOI Peace Foundation. Essays must be original and unpublished, up to 700 words long in English or French, typed, with the writer's name and essay title at the top of the first page.

This year's topic is My Values.
Our values determine how we think and act, and they shape the society we live in. What are the values that you hold dear? How can you best live your life in line with those values, and in doing so, what kind of society do you hope to create?

The entries must be submitted online.

The deadline for entries is 15 June!

This annual essay contest is organised in an effort to harness the energy, creativity and initiative of the world's youth in promoting a culture of peace and sustainable development. It also aims to inspire society to learn from the young minds and to think about how each of us can make a difference in the world.

It is an activity within the framework of UNESCO’s Education for Sustainable Development: Towards achieving the SDGs. 

12 фебруар 2022

Get Involved!

Macmillan is inviting the students aged 11 - 17 to join forces, exchange ideas and propose solutions to two very important issues that affect us all - the environment and climate change.

Submit the poster or leaflet, including the plan of action, online by 1 May and win some exceptional prizes!

27 јануар 2022

Svetosavski konkurs

Pearson-Akronolo poziva učenike završnih razreda osnovne škole i srednjoškolce da učestvuju u nagradnom konkursu Pros & Cons: How I feel about remote learning

U 200-700 reči, učenici treba da objasne šta im se svidelo ili im se nije svidelo u nastavi na daljinu.

Radove u Word-u ili pdf-u treba poslati na: milan.stosic@pearson.com.

Rok za slanje najboljih radova na nivou škole je 14. februar.

27 децембар 2021

Art4Science

U petak, 24. decembra, organizovana je konferencija Art4Science čiji je cilj bio prezentacija i širenje rezultata rada na projektu ClimArt

Profesori i učenici Srednje stručne škole „Miloš Crnjanski“ koji su učestvovali u ovom projektu predstavili su učesnicima konferencije priručnike za učenje o klimatskim promenama kroz umetnost koji su nastali radom na ovom projektu. O projektu su govorile profesorice Vanja Injac, Branislava Krstin i Gordana Trnić, učenica Tijana Karić, kao i Smiljana Đukičin Vučković sa Pirodno-matematičkog fakulteta u Novom Sadu, koja je pomogla u realizaciji ovog projekta. Učesnicima je prikazan i umetnički performans o klimatskim promena koji su učenici izveli u okviru projekta ClimArt. Učesnicima su se video porukom obratili i učesnici projekta iz drugih zemalja i predstavili svoj rad. 


Podsećamo da su u ovom projektu učestvovale četiri škole iz Srbije, Nemačke, Španije i Italije. Učesnici konferencije su bili direktori i nastavnici kikindskih osnovnih i srednjih škola.

vest i fotografije preuzeti sa sajta SSŠ „Miloš Crnjanski“

23 децембар 2021

Evropska jezička oznaka 2021 - rezultati

Fondacija Tempus je drugi put dodelila Evropsku jezičku oznaku i pohvalnice inovativnim i kreativnim inicijativama u oblasti nastave i učenja jezika. Vrednovani su: usklađenost prijava sa tematskim prioritetima za 2021. godinu, sveobuhvatnost i kreativnost, kao i uticaj prijava i diseminacija.

Svečana dodela priznanja upriličena je 22. decembra u hotelu Mona Plaza u Beogradu.


Konkurs je sproveden uz podršku MPNTR-a, ZUOV-a, Francuskog instituta, Ruskog centra za nauku i kulturu i Instituta Servantes.

Pojedini primeri projekata koji su dobili Evropsku jezičku oznaku ili pohvalnicu objavljeni su u onlajn Bazi jezičkih praksi.