Zbog vanrednog stanja u celom svetu, polufinale HIPPO olimpijade iz engleskog jezika održano je i ove godine onlajn. Kikindski osnovci, podeljeni u dve grupe, testovima su pristupili 29. maja sa računara u Osnovnoj školi „Đura Jakšić“.
Dobro došli na blog Aktiva nastavnika stranih jezika koji rade u kikindskim školama! Sa ponosom predstavljamo naš onlajn portfolio. Ovde možete pronaći informacije o našim aktivnostima, našim i uspesima naših đaka, obaveštenja o konkursima, kao i izveštaje sa različitih oblika stručnog usavršavanja. Naš cilj je da inspirišemo i podržimo sve nastavnike stranih jezika u njihovom profesionalnom razvoju.
02 јул 2021
HIPPO polufinale 2021.
25 јун 2021
Evropska jezička oznaka 2021.
Fondacija Tempus raspisuje konkurs za dodelu Evropske jezičke oznake (European Language Label), namenjen nastavnicima stranih jezika u Srbiji.
Za Evropsku jezičku oznaku mogu se prijaviti projekti/inicijative završeni najviše 12 meseci pre roka za podnošenje prijava.
Rok za podnošenje e-prijava je 1. septembar 2021. godine do kraja dana.
Više detalja o uslovima i kriterijumima možete pronaći ovde.Podsetimo, Evropska jezička oznaka je priznanje koje se dodeljuje inovativnim i kreativnim projektima/inicijativama u oblasti nastave i učenja jezika širom Evrope. Deo je Erazmus+ programa od 2014. godine, a ovo je drugi put da su škole i nastavnici iz Srbije pozvani da konkurišu za ovo priznanje.
29 мај 2021
Digital Literacy and Online Safety
Od 19. aprila do 26. maja 2021. Evropska mreža škola (European Schoolnet Academy) je, u saradnji sa organizacijom Better Internet for Kids, organizovala besplatni masovni otvoreni onlajn kurs na engleskom jeziku Digital Literacy and Online Safety: How the Pandemic Tested Our Skills (Digitalna pismenost i bezbednost na inernetu: kako je pandemija testirala naše sposobnosti) koji je imao za cilj da pomogne nastavnicima i učenicima da prepoznaju i uspešno prevaziđu opasnosti na internetu.
Od polaznika se očekivalo da se upoznaju sa sadržajem četiri oblasti (Kako je pandemija uticala na onlajn život, Digitalna pismenost i dezinformacije, Onlajn prevare, Zdravi odnosi sa tehnologijom i internetom), predaju svoj akcioni plan, te pregledaju planove troje kolega iz različitih država.
Svi polaznici koji su uspešno završili onlajn kurs dobili su elektronski Sertifikat sa 16 sati stručnog usavršavanja.
25 мај 2021
17 мај 2021
Zajedno učimo bolje 3
Tim Osnovne škole „Sveti Sava” u Kikindi organizovao je susrete „Zajedno učimo bolje - Zajedno možemo više” u subotu, 15. maja, u zemunskoj Osnovnoj školi „Lazar Savatić”.
Zainteresovani su mogli da prisustvuju plenarnim izlaganjima i nizu prezentacija primera dobre prakse na različite teme: podrška deci migrantima i deci iz depriviranih sredina u obrazovanju, preduzetništvo i učenička zadruga, vannastavne aktivnosti i nastavna sredstva, itd.
Događaj je akreditovan od strane Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja (kod 589) i svi učesnici su dobili zvaničnu potvrdu o prisustvu.
Blizu 50 nastavnika razredne i predmetne nastave u osnovnim i srednjim školama, kao i stručni saradnici i direktori prisustvovali su stručnom skupu i ostavili pozitivne komentare.
14 мај 2021
HIPPO 2021 - kvalifikacije
Najbolje su se snašli i plasirali u polufinale:
- Little HIPPO - 2. i 3. razredi:
- HIPPO 1 - 4. i 5. razredi:
- HIPPO 2 - 6. razred:
- HIPPO 3 - 7. i 8. razredi:
10 мај 2021
Montesori metod u nastavi jezika
Tokom proteklog perioda nastavnice nemačkog jezika i srpskog jezika i književnosti održale su devet radionica u okviru projekta MADAD 2. Radionice su bile namenjene učenicima iz depriviranih sredina i učenicima sa smetnjama u razvoju, koji nastavu pohađaju po izmenjenom i prilagođenom programu.
Kroz jezičke radionice, igru i korelativnu nastavu, nastavnice su sa učenicima radile na jačanju jezičkih kompetencija. Učenici su kroz različite igre, uz primenu Montesori pedagogije, savladali sopstvene strahove, ali i osnažili svoje receptivne i produktivne veštine.
Nastava se odvijala dvojezično, na nemačkom i srpskom jeziku i zahtevala je od učenika dosta samostalnog rada, ali i međusobnu podršku pri izvršavanju nešto zahtevnijih zadataka. Na ovaj način učenici su pokazali napredak u učenju, ponašanju, ali i socijalnoj interakciji.
tekst i foto preuzeti sa sajta OŠ „Feješ Klara“